Informasjon vedrørende Coronaviruset

Nye Kunder

For alle nye kunder kan vi tilby gode løsninger, som gjør at du kan se TV fra oss straks du er kunde. Det gjelder også dersom du ikke kan avtale installasjon av satellittantenne nå, som en følge av situasjonen vi er i med smittefare.

  • Hvordan sikrer dere at montøren som kommer hjem til meg tar forholdsregler for å forhindre smitte?

    Våre montører vil ikke avtale installasjon dersom de ikke føler seg helt friske og symptomfrie, eller dersom de er i karantene pga. kontakt med andre som innebærer smitterisiko.

    Før installasjon

    Vår montør vil ringe deg i forkant for å bekrefte at både montøren selv og alle i din husstand

    • er friske og symptomfrie
    • ikke er i karantene
    • Ikke nylig har vært på reise i land som representerer høy Corona-smitterisiko, eller har hatt kontakt med andre som kan representere smitterisiko.

    Dersom denne situasjonen endrer seg fra tidspunktet for telefonkontakt til tidspunkt for avtalt besøk, vil vår montør kontakte deg for informasjon om dette. Dersom situasjonen endrer seg for noen i din husstand, er det viktig at vi får beskjed, for å utsette avtale om installasjon

    Under installasjon og besøk

    Våre montører er forberedt, og vil etterleve disse retningslinjene:

    • Ikke håndhilse
    • Unngå nærkontakt, holde avstand til andre med minst en meter
    • Bruke antibac eller andre desinfiserende midler ved kontakt med interiør, gjenstander og andre flater hos våre kunder, hjemme eller på hytta.

  • Hvordan kan vi se TV dersom vi ikke kan ta i mot montør for installasjon nå?

    Vår montør vil informere deg om hvordan du kan se TV på nett med din nye dekoder selv om du ikke får installert satellitt-antenne enda. Da vil vi kontakte deg for installasjon av satellittantennen på et senere tidspunkt.

    I brukerveiledningen for vår dekoder kan du se hvordan du endrer innstillinger for å se TV på nett. Du kan bruke denne fremgangsmåten selv om du ikke har signalproblemer.

    https://satellitt.canaldigital.no/kundeservice/dekoder/oneplace/innstillinger-signalproblemer/

    Straks du er kunde hos oss, kan du se TV i Canal Digital-appen på alle mobile enheter; på mobil, nettbrett, PC/Mac, Apple TV og Samsung smart-TV

    Vår montør vil kontakte deg for å avtale installasjon på et senere tidspunkt.

Eksisterende Kunder

Kjære kunde, hos Canal Digital følger vi stadig utviklingen av situasjonen tilknyttet koronaviruset. Vi har forståelse for at situasjonen og at den påvirker mange. Her følger informasjon til deg hva Canal Digital gjør for å tilrettelegge for deg som kunde og hva du kan forvente deg.

  • Har du bestillt montering?

    Grunnet koronaviruset og anbefalinger fra Folkehelseinstituttet kan det i disse tider ta noe lengre tid å få utført installasjon eller service fra Canal Digital sine montører.

    Vi er opptatt av våre ansattes, - og kunders helse og vi forholder oss til de retningslinjer som gis. Det er i dialog med montøren det avgjøres hvorvidt det lar seg gjøre å gjennomføre en installasjon eller service, eller om det bør utsettes til et senere tidspunkt. Vi takker for forståelsen.

    Våre montører vil ikke avtale installasjon dersom de ikke føler seg helt friske og symptomfrie, eller dersom de er i karantene pga. kontakt med andre som innebærer smitterisiko.

    Før installasjon

    Vår montør vil ringe deg i forkant for å bekrefte at både montøren selv og alle i din husstand

    • er friske og symptomfrie
    • ikke er i karantene
    • Ikke nylig har vært på reise i land som representerer høy Corona-smitterisiko, eller har hatt kontakt med andre som kan representere smitterisiko.

    Dersom denne situasjonen endrer seg fra tidspunktet for telefonkontakt til tidspunkt for avtalt besøk, vil vår montør kontakte deg for informasjon om dette. Dersom situasjonen endrer seg for noen i din husstand, er det viktig at vi får beskjed, for å utsette avtale om installasjon

    Under installasjon og besøk

    Våre montører er forberedt, og vil etterleve disse retningslinjene:

    • Ikke håndhilse
    • Unngå nærkontakt, holde avstand til andre med minst en meter
    • Bruke antibac eller andre desinfiserende midler ved kontakt med interiør, gjenstander og andre flater hos våre kunder, hjemme eller på hytta.

  • Prisavslag på Sportspakker pga. manglende sportsinnhold

    Svært mange sportsarrangementer verden over er utsatt eller avlyst som følge av koronaviruset. Det rammer dessverre også våre sportspakker og sportskanaler. Denne helt spesielle situasjonen gjør at du som har en eller flere sportspakker i abonnementet ditt, nå får sportskanalene kostnadsfritt. I første omgang gjelder dette frem til 1. april. Dette vil bli kreditert på din neste faktura. Vi vil fortløpende vurdere situasjonen og hva som eventuelt gjøres etter dette. I mellomtiden håper vi du finner mye annet fint å se på TV.

    Spørsmål og svar

    Underholdning

    Vi introduserer smarte pakker

     

  • Har du bestilt en OnePlace dekoder og venter på montering?

    Har du bestilt en OnePlace dekoder men ikke ønsker installasjon akkurat nå kan du fortsatt installere selv ved bruk av vår Oppkoblingshjelp guide her.

    Tenk på at du kan se TV på nett med din nye dekoder selv om du ikke får installert satellitt-antenne enda eller trenger nytt parabolhode. 

Tips til innhold å se på

Den nye hverdagen med kontor, skole og familieliv under ett er krevende for både store og små. Da blir også dagens små avbrekk med alenetid gull verdt. Med Underholdningspakken fra Canal Digital har du full tilgang til massevis av godt TV-innhold for barn. Her har vi samlet en rekke trygge TV-godbiter for barn i ulike aldre, så du kan nyte arbeidsroen med god samvittighet. Gi dem en kosestund for seg selv og ta en velfortjent pust i bakken!

Ingenting er som å være skikkelig hekta på en serie der det er mange sesonger. Så har du alltid en serie klar – en favoritt du kan falle tilbake på uten å måtte tenke deg om – når du bare ønsker å se skikkelig god TV. I Canal Digital-appen og på dekoderen finner du en rekke serier du kan strømme som passer perfekt til akkurat det. Vi snakker komplette sesonger, og flere i tallet. Med andre ord: blir du først hekta på noen av disse er du sikret god underholdning i timesvis. Og enda bedre: Alle seriene du finner under er tilgjengelig til nedlastning i appen. Dermed kan du laste ned så mange episoder du vil hjemme, og se dem på farten, uten å måtte bekymre deg for datakostnader.

Vi elsker dokumentarfilmer. Enten det er dokumentarer som er lærerike, dokumentarer som rører, dokumentarer som forbløffer eller dokumentarer som gir deg innblikk i sider av samfunnet du ikke visste at du ikke visste om. Vi har en rekke fantastiske dokumentarer som kan streames både på TV og i Canal Digital-appen. Her er noen av våre favoritter.

Kunde av tidligere Canal Digital Kabel – nå Telenor?

Ring telefonnummer 915 09000 for å komme i kontakt med deres Kundeservice.