Canal Digital lanserer TV-tilbud på Android

(15. april 2015) I dag kan satellitt-TV kunder hos Canal Digital ta i bruk et nytt TV-tilbud på Android nettbrett og mobiler. Kundene kan se opptil 36 direktesendte TV-kanaler og Ukesarkiv med flere tusen programtitler fra 20 ulike TV-kanaler på mobil og nettbrett på sin Android enhet.

- Med dagens lansering av GO på Android mobiler og nettbrett kan enda flere av våre kunder se store deler av sitt TV-tilbud på bærbare skjermer. Vi har tidligere lansert GO på iPhone og iPad slik at vi nå har en godt utgangspunkt å bygge videre på. Fremover vil vi lansere flere nye TV-kanaler og legge til flere funksjoner slik at kundene kan se det de ønsker, når de ønsker og på den skjermen som de selv foretrekker å se på TV, sier Roger von Zernichow, adm.dir i Canal Digital Norge.

Samme TV-tilbud på iOS og Android

GO på Android nettbrett og mobil vil ha de samme funksjonalitetene og brukeropplevelsen som man får på dagens iPhone og iPad-løsning. GO på Android tilbyr 36 direktesendte TV-kanaler, inkludert tre TV-kanaler fra TV 2 Sport Premium som viser Premier League, Ukesarkiv med flere tusen titler fra 20 ulike TV-kanaler. Serie- og filmentusiaster kan i tillegg benytte underholdningstilbudet fra C More som omfatter tusenvis av filmer en rekke HBO-serier, mens barnefamilier også kan se kjente og kjære barnefilmer fra Barnas SF Favoritter.

Hvilket innhold og TV-kanaler man har tilgang på bestemmes ut i fra hvilket TV-abonnement man har. Innholdet på de bærbare skjermene skal i størst mulig grad speile det man har i TV-abonnementet. Samtlige abonnenter vil inntil videre kunne benytte tjenesten kostnadsfritt.

For å kunne se TV-kanaler fra NRK og TV 2 kreves det at mobil og nettbrett er på samme hjemmenettverk som dekoder. Alle andre TV-kanaler kan også ses utenfor hjemmet.

Appen som gir tilgang på TV-tilbudet i GO kan lastes ned fra Google Play Store. Det er den samme appen som lastes ned og benyttes på både nettbrett og mobil.

Link til Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canaldigital.go