Canal Digital på Apple TV

(Fornebu, 2. november 2016) I dag lanseres Canal Digital på siste versjon av Apple TV. Det innebærer at selskapets satellitt-TV-kunder via en og samme app kan se 51 norske og internasjonale TV-kanaler, benytte Ukesarkiv med flere tusen TV-programmer samt se TV-serier og filmer. Canal Digital er den første norske TV-distributøren som tilbyr sine kunder å se store deler av TV-abonnementet på Apple TV.

- Nå får endelig norske TV-seere mulighet til å se på de mest populære norske og internasjonale TV-kanalene via en og samme app på Apple TV. Vi tilbyr det bredeste strømmetilbudet av direktesendte TV-kanaler og arkivtjenester, og skal være tilgjengelig på de plattformene som kundene ønsker. Lanseringen på Apple TV er en naturlig videreutvikling av vårt TV- og underholdningstilbud. TV-seerne kan nå på en enda enklere måte se på det de ønsker, når og hvor de vil, sier Tone Krohn Clausen, Chief Product & Digital Officer i Canal Digital AS.

Trådløs TV-løsningCanal Digitals satellitt-TV-kunder har over lengre tid kunne benytte seg av Norges bredeste strømmetilbud av direktesendte TV-kanaler og arkivtjenester via appen Canal Digital GO på mobil, nettbrett og web. Kundene har også kunnet benytte seg av Chromecast og Airplay slik at de har kunnet flytte TV-innhold fra mobil og nettbrett og over på den store TV-skjermen. Denne formen for nye TV-tjenester gjør også at det oppstår nye TV- og medievaner og nå får satellitt-TV-kundene mulighet til å ta dette et steg videre. Appen som i dag lanseres på den siste versjonen av Apple TV lar kundene se opptil 51 direktesendte TV-kanaler og programarkiver med flere tusen TV-programmer, TV-serier og filmer. - Apple TV er bra på den store TV-skjermen og med vårt brede TV- og underholdningstilbud så komplimenterer vi hverandre. Den nye TV-løsningen vår på Apple TV utnytter styrken som ligger i den nye teknologien og kundene vil få en helt ny opplevelse av hvordan man kan navigere seg gjennom TV- og underholdningstilbudet, søke seg frem til favorittprogrammer, oppdage nytt innhold og få anbefalinger, forteller Krohn Clausen.

Fakta om Canal Digital appen på Apple TVCanal Digital har samlet de mest populære TV-kanalene som nordmenn ser på og det beste fra sitt TV- og underholdningstilbud i appen som nå lanseres på den siste versjon av Apple TV:- 51 direktesendte norske og internasjonale TV-kanaler. De fleste TV-kanalene er i HD- Ukesarkiver fra 22 TV-kanaler med flere tusen TV-programmer som er sendt den siste uken - Filmer og TV-serier fra C More- Fulle sesonger av norske TV-programmer som f.eks. 71° nord, Brille og Costa del Kongsvik.

Canal Digital appen på Apple TV 4 er inkludert i abonnementet til Canal Digitals satellitt-TV kunder og skal i størst mulig grad speile det innholdet som man har i TV-abonnementet.