Norges beste kundeservice

TNS Gallup offentliggjorde i går kveld resultatene fra Norges største kundesentermåling og den viste at Canal Digital Norge har landets beste kundeservice innenfor TV-distribusjon. Undersøkelsen har strukket seg over hele fjoråret og omfattet rundt 20 000 respondenter. Det er femte gang kåringen gjennomføres og tredje gang Canal Digital Norge vinner prisen.

- TV-bransjen i Norge er en veldig konkurranseintensiv arena som krever at vi hver dag yter vårt aller beste i alle ledd. At vi vinner denne kåringen tror jeg er en kombinasjon av at kundene verdsetter vårt nye TV- og underholdningstilbud, som kombinerer det beste fra satellitt-TV og strømmetjenester, og at vi har en veldig kunnskapsrik kundeservice som strekker seg litt ekstra hver dag, sier Roger von Zernichow som er adm.dir i Canal Digital Norge.

Det er TNS Gallup som har gjennomført undersøkelsen og står bak kåringen. Den årlige kundesentermålingen baserer seg på tilbakemeldinger fra rundt 20.000 personer som har svart på hvor god kundebehandling de har fått etter å ha vært i kontakt med et kundesenter. Kundesentrene har blitt målt på viktige parametere som svartid, lengde på henvendelsene, mersalg, hvor forståelig informasjonen som ble gitt var, serviceinnstilling og kontaktmetode. Undersøkelsen og kåringen er Norges største i sitt slag.

- Det ligger mye hardt arbeid bak dette resultatet og at det er tilbakemeldingen fra våre kunder som fører oss til toppen på denne kåringen gleder oss ekstra mye, avslutter von Zernichow.