NRK, VG og Ukesarkiv fra TVNorge på iPad

(Fornebu, 09.12.2014) Canal Digital gjør i dag en stor oppgradering av sitt TV- og underholdningstilbud på iPad. Fra i dag kan kundene også se NRK 1 HD, NRK 2 HD og NRK 3 HD /Super, VG og TV 2 Nyhetskanalen direkte på iPaden. I tillegg vil man finne den siste ukens mest populære TV-programmene fra TVNorge, MAX, VOX og FEM i egne Ukesarkiv samt at Barnas SF Favoritter blir tilgjengelig.

- Vi løfter nå ut masse nytt og populært norsk TV-innhold på iPaden og tilbyr det beste fra to verdener; et sterkt tradisjonelt TV-tilbud kombinert med et omfattende utvalg av strømmetjenester, slik at kundene våre får frihet til å velge hvor og når de vil se sine favorittprogrammer, sier Roger von Zernichow som er adm.dir i Canal Digital Norge.
TV- og underholdningstjenesten GO er inkludert i TV-abonnementet til samtlige satellitt-TV kunder. På iPaden kan man nå se opptil 28 direktesendte TV-kanaler, Ukesarkiv fra 19 TV-kanaler - med rundt 3000 TV-programmer fra den siste uken - og over 2000 TV-serier og filmer fra C More.

App må oppdateres

For å benytte TV- og underholdningstilbudet på iPad må appen «Canal Digital GO» lastes ned fra App Store. Dersom man har lastet ned appen tidligere må den oppdateres i dag for å få tilgang på alt det nye innholdet som nå er tilgjengelig. Frem til mars 2015 vil tjenesten være inkludert i TV-abonnementet til samtlige satellitt-TV kunder, deretter vil tjenesten være inkludert i Canal Digital PLUS og for alle som har TV i flere rom. Hvilke TV-kanaler og Ukesarkiv man kan se på iPaden bestemmes av hvilket TV-abonnement kunden har, innholdet på iPaden skal i størst mulig grad speile det man har i TV-abonnementet.

I forbindelse med lanseringen av Barnas SF Favoritter på iPad vil kundene fra 10. – 16. desember kostnadsfritt kunne benytte tjenesten som har rundt 300 timer barneinnhold.

For å kunne se TV 2 og NRK kreves det at dekoderen er koblet til internett slik at iPaden og dekoderen er på samme hjemmenettverk. Samtlige av de andre TV-kanalene kan også ses på iPaden utenfor hjemmet.