Utvider tv-tilbudet til barnefamilier

Som første tv-distributør i Norge lanserer Canal Digital nå både en ny arkivtjeneste fra Disney Channel og et nytt abonnementstilbud fra Barnas SF Favoritter til sine parabolkunder. De nye strømmetjenestene er laget for barnefamilier og legges i underholdningsportalen Canal Digital GO.

- Den nye arkivtjenesten er utviklet sammen med Disney Channel og inneholder filmer og tv-serier. Innholdet kan benyttes kostnadsfritt for alle som har Disney Channel i sitt tv-abonnement, sier Petter Carlsen som er adm.dir i Canal Digital Norge.

Programinnholdet fra Disney vil omfatte flere premierer og ha innhold fra populære tv-serier som Phineas and Ferb, Magikerne på Wavery og Ultimate Spiderman. I løpet av et år vil tjenesten tilby rundt 180 titler.

Barnefamilier kan nå også aktivere et eget abonnement fra Barnas SF Favoritter hvor man kan se ubegrenset med barnefilmer for 79 kroner i måneden. Frem til 15. oktober vil det imidlertid være kostnadsfritt slik at kundene kan bli kjent med tjenesten. Barnas SF Favoritter vil inneholde rundt 1100 titler med filmer fra kjente barneserier som Brannmann Sam, Kaptein Sabeltann, Elias, Byggmester Bob og Pippi.

Arkivtjenester fra flere tv-kanaler

De nye underholdningstjenestene på GO vil være tilgjengelig for alle kunder med dekodere fra ADB. Canal Digital tilbyr nå sine kunder egne arkivtjenester med filmer og TV-programmer fra tv-kanaler som Disney Channel, Discovery, BBC, National Geographic, Travel Channel, C More og TVNorge.

De nye tjenestene lanseres i dag for Canal Digital sine parabolkunder, tjenestene vil bli lansert for kabelkunder på et senere tidspunkt.